Sevgililer Günü için Antalya’dan Avrupa’ya 7 milyon dolarlık karanfil gönderildi: ‘14 Şubat’ ihracatı

Türkiye’nin kesme çiçek üretim merkezi Antalya’da, 14 Şubat Sevgililer Günü hareketliliği yaşanıyor. Kentteki seralarda üretimi yapılan karanfiller, 14 Şubat için Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor. Orta Anadolu Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (OAİB) Başkanı İsmail Yılmaz, 14 Şubat Sevgililer Günü için 30’a yakın Avrupa ülkesine ihracat yapıldığını kaydederek, toplamda 65-70 milyon dal karanfil ihracatından 7 milyon dolara yakın gelir elde edildiğini söyledi.

2024’e iyi başladıkları ve kış döneminin Antalya’da yüksek hasat dönemi olduğunu belirten Yılmaz, 14 Şubat Sevgililer Günü dolayısıyla Avrupa ülkelerinden yoğun bir talep geldiğini ve sevkıyatların sona ermek üzere olduğunu söyledi.

Yılmaz, “2024’ten umutluyuz. Bir önceki yıla göre; ekonomik şartlar biraz daha bütün dünyada toparlanma dönemine girdi. Önümüzde 14 Şubat Sevgililer Günü var. 14 Şubat’ın son sevkıyatlarını yapıyoruz diyebilirim. Çünkü TIR’lar buradan 6 güne yakın bir süre  içerisinde Avrupa’ya varabiliyor, Sevgililer Günü sevkıyatlarımızın son birkaç gün içerisindeyiz” diye konuştu.

UÇAK DOLUSU SEVKIYAT

Sevgililer Günü nedeniyle en çok tercih edilen rengin kırmızı olduğunu söyleyen, koyu pembe rengin de talep gördüğünü belirten Yılmaz, “Sevgililer Günü’nde en önemli rengimiz; kırmızı. Kırmızıyı çok seviyorlar, kırmızı çiçeklere ilgi gösteriyorlar. Biz de en büyük üretim kalemimiz karanfil olduğu için ciddi sayıda kırmızı karanfil gönderimi yaptık. Avrupa’da yaklaşık 30 ülkeye sevkıyatlarımız oldu, halen devam ediyor. Tahmin ediyorum ayın 7’sine kadar da uçaklarla da olsa son sevkıyatlarımızla devam edeceğiz” bilgisini verdi. 

TÜRKİYE’DE 70 MİLYON DAL

14 Şubat Sevgililer Günü için Türkiye iç pazarındaki çeşitliliğin daha yüksek olduğunu belirten Yılmaz, karanfil dışında gül ve birçok çeşit kesme çiçeğin kullanıldığını, iç pazarda da özellikle İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirler başta olmak üzere toplamda 65- 70 milyon dallık bir tüketim beklendiğini söyledi. Türkiye’de ekonomik sorunların çiçek tüketimi etkilendiğine de değinen Yılmaz, “Ekonomik sıkıntı anında ilk vazgeçilen sektör, süs bitkileri ve ülkemizde de son 1 yıldır ciddi bir ekonomik sıkıntı söz konusu. Bu dönemde insanlar çiçek alımından biraz uzaklaşıyor. Umut ediyoruz ki kısa sürede şartlar düzelir ve bizlerin de satışları eskisi gibi daha iyi olur diye beklentimiz var” diye konuştu.

GEÇEN YILIN TOPLAMI 135 MİLYON DOLAR

2022’de 137 milyon olan süs bitkileri ihracatının ihracatın, 2023’te 135 milyon dolarda kaldığını belirten Yılmaz, hem dünya hem de Türkiye’deki ekonomik sorunlara bakıldığında, 2 milyon dolarlık kaybı çok büyük bir başarısızlık olarak görmediklerini söyledi. Aksine, bu durumun bir başarı olarak kabul edilmesi gerektiğini vurgulayan Yılmaz, “Böyle dönemlerde süs bilgileri her zaman ilk vazgeçilen sektördür” diye konuştu.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x